Blockmongo.se

Fan vad jag hatar blocket.se just nu! Borde som rubriken lyder heta blockmongo.se istället!
Har försökt att få in annons fem ggr nu under dagen utan att den har blivit godkänd utav dom.
Efter femte försöket gav jag upp och mailade till kundtjänsten ihopp om en förklaring att en miss har skett och att annonsen skulle läggas in. Så var självklart inte fallet...
Dum som jag var så fattade jag ju inte att på kundtjänsten jobbar ju så klart hjärndöda babianer utan förmåga att tänka på egen hand precis som på alla andra former av kundtjänst.
Ursäkta alla jag känner som jobbar på dylikt ställe men detta är hur mitt upprymda inner känner just nu!

Den här annonsen försöker jag få in på blocket.se:

Passa på att köpa ultimata partymaskinen!
PS2 chippat med Crystal chip.
Det som följer med är:
Basenhet + kablage
En Sony handkontroll (Dualshock 2)
Ett Sony minneskort (8 mb)
Trådlös gitarr för Guitar Hero, kartong finns
2 st mikrofoner till Singstar.
Spelet Singstar Rocks! (Orginal NTSC)
Finns på Frösön!
PRIS: 1600 kr eller högstbjudande!

Citerar deras svar jag får på mailen då den inte blir godkänd:

"Det är inte tillåtet att annonsera piratkopior och förfalskningar av t.ex.märkesprodukter, CD/DVD, programkort eller dator/TV-spelsprogramvara. Din annons innehåller en piratkopia eller förfalskning som inte är tillåten attannonseras på blocket.se"

Den som hittar vart jag försöker kränga piratkopior i annonsen kan få en tub räkost.
Just det mailade jag sedan till kundtjänsten om, inte att dom kan vinna en tub räkost men ni fattar vad jag menar...

Svar från smarta Elin på kundtjänsten:
"Hej, Vi påstår inte att du säljer kopior men du måste ange att spel eller programär original. Ordet ;original; måste uttryckligen stå skrivet i annonstexten."

Tyckte att det var precis det jag gjort UTTRYCKLIGEN!



Haha!
Upptäckte precis en sak. Det är humor på hög nivå om så är fallet.
Hon skriver i sitt svar att det uttryckligen ska stå ordet original. Jag såg precis att jag råkat stava fel i all hast och skrivit orginal. Har precis bara lagt till bokstaven i i annonsen igen. Ska bli spännande att se om den blir godkänd!

Nu plingade det till om mail från kundservice igen!
.........
......
....
...
..
.
Som alla sagor slutade även denna lyckligt! Mimmi från kundtjänst bad om ursäkt för att min annons har blivit felrefucerad och att den ska vara inne på blocket.se om en halvtimma. Pontus ett... Blocket. se NOLL!
Dock hann jag ju precis skicka in  en ny version av annonsen så det ska bli spännande att se om det är den felstavade eller den korrigerade versionen som kommer upp!

Ja det var det, det! Hoppas ni har vett nog att läsa allt det här med den smula humor som jag skrev den med.

Funderar dock fortfarande på att bojkotta blocket.se på ren jävla tjurighet!

STAY TUNED....

Kommentarer
Postat av: öhd

Höhö! Ps. Ge mig Pengar. Ds.

2007-11-25 @ 20:48:47
URL: http://ohd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0