Björnes magasin

Dom flesta borde veta att det finns en dagstidning som heter ÖP.
Många av er vet säkert också att dom har en hemsida som heter www.op.se
På den hemsidan finns en liten kul funktion, att man  kan skriva kommentarer om rådande nyheter.
Det jag finner roande är att på en vanlig nyhet om våldsbrott eller dylikt så läggs det kanske i genomsnitt 0-5 kommentarer. Då det är nyheter om jaktbrott och björnattackerade jägare så är det ett snitt på 20-50 kommentarer.
Undantaget är väl då någon motorcykel har setts åka lite för fort, kanske på ett hjul mindre än vanligt. Då brukar det startas en hetsjakt mot den illasinnade självmordspiloten i sedvanlig ordning.
Men just jakten skapar en väldigt hetsk stämning mellan dom som vill ha ett björnkadaver i frysboxen och dom som vill springa runt nakna i skog och mark och kramas med som små nallarna.
Kul är det, men knappast konstigt då jag trots allt bor i Jämtland!

Tänkte citera en riktigt klockren kommentar som jag nyss läste på op.se:
"Varför ska man inte få vistas i den skog man själv äger? Vem avgör det? Du? Vem avgör vad skogsägaren skall vara rädd och inte rädd för? Du? Total avsaknad av empati för mäniskor och deras anhöriga. Som hos så många andra som delar dina åsikter. Naturens lag. Må den starkaste överleva. Men görs något åt sjukförsäkringarna blir det ett jäkla liv. Får jag slut på hundmat kan jag tänka mig att köpa nåt dansk importerat skit från djur som blivit lyfta i bakbenen in i transportskepp. Även fast det bär mig emot att ge sånt åt hunn. "

Hehe, jag kan inte göra annat än och hålla med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0