Upp som en sol, ner som en pannkaka.

Igår efter jobbet var vi några som begav oss till Ivars Bil då Ducati var där med sin demo-tour.
Började med att prova deras Hypermotard. Ingen trist leksak med dess 1100 kubik v-twin motor.
image140

Nästa hoj gav en något euforisk känsla att köra. Kan tänka mig att det är samla känsla att ratta en Ferrari. Om inte detta var bättre. En så otroligt brutal motorcykel, ingen tvekan att man skulle känna sig som en kung när man var ute på vägarna om man hade råd med en 1098 S. Extremt höga posör-poäng också när man står still med skönheten :)
image141

Sen var det bara att gränsla 636:an och rulla hemmåt... Radfyran kändes som bomull när man varvade den efter att ha kört två v-twin motorer.
Dock när jag kom hem så störtade jag handlöst från mitt moln uppe på mc-himlen som jag svävade på då jag såg en otroligt idotisk lapp sitta mellan vindrutan och vindrutetorkaren  på golfen.
Muttrar några sura ord till dom högre makterna medan jag går fram till bilen. Precis. Det var ingen meny från någon ny kina-krog. Det var östersunds kommun som ville ha 600 kr utav mig bara för att dom inte kunde sopa bort grus på min sida av vägen under natten. Går in i lägenheten igen med tankar om att åka till ansvarigt kontor och sätta en en yxa i dörren deras. Sätter mig först och googlar lite för att ta reda på när datumparkeringen upphör här i Östersund, vilket jag var säker på var flera veckor sedan. Får då lära mig att den upphör sista maj.
Svär en sista gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0