Maträtt: Höstrullar

Helgen spenderas på skalet som jag tidigare nämnde.
Kommer inte ihåg senast jag hade så sjukt kul. Kanonhelg!
Nog om det.

Idag är det tisdag.
Efter ännu en dag byggandes på en transformatorcontainer så är hela kvällen ledig.
Känns som man har sjukt mycket tid dom kvällarna jag inte tränar.
Det tar ju bara dryga timman så det är ju lite konstigt att det känns så.
Istället för att lägga energi nere på gymmet lades energi på middagen.
Var längesedan jag hade nån större lust att laga mat så det var riktigt sköj.
Det vart en extremt (ironi) komplicerad egenkomponerad rätt.
Den har tidigare nämnts spontant som inlindad bajskorv men fick kvällen till ära det
mer sofistikerade Höstrullar.


Huvudingridiensen: Köttfärs med tacokrydda.


Två brön... Tortillas. Medium tror jag


Steg ett. Eller om det är två. Vet inte om det räknas som ett steg att bara lägga dig bröden.


4 st färdigrullade och en orullad (dooh). Smeten är färdig lätt cremefraische med sweetchili.


Självklart ska det va ost ovanpå! Lite paprikakrydda för färgens skull, vetty.


Här svettas dom asen i ugnen.


Självklart ska rätten avnjutas  tillsammans med en smidig sallad!


För att få skärpa i en macrobild med en party/semesterkamera krävs en stadig hand likt en ninjas.

Vassego!

Nu ska jag nog glo på första filmen från den porrigaste filmboxen som finns just nu.



Kommentarer
Postat av: jonte

åh herregud pontus. herre...

2008-11-12 @ 17:32:26
URL: http://jonasisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0