Bali eller Vietnam?

Ja det ar den stora fragan...
Allt efter som resan gatt har jag blivit mer sugen att resa till Bali men samtidigt skulle det vara kul att se Vietnam.
Har iaf en hel natt att fundera pa om jag ska ivag med Staffan och Mattias till Bali eller om jag sticker till Vietnam med Jonas och Jocke. Vi far se hur det blir! Ska sova pa saken som det sa fint heter. Har ju inga daliga alternativ iaf :)

Idag klev vi upp tidigt. Kakade frukost har pa varat guesthouse bestaende av tva toast, the eller kaffe och en banan (2,50 kr) sa det var helt ok. Sen traskade vi ner till Petrona Towers for att fa biljetter till bron mellan tornen. Biljetterna ar gratis och dom delar ut 1200 st per dag och det ar forst till kvarn som galler. Vi fick biljetter till kl 12.45 och da kl var runt tio sa styrde vi vara fotter mot Kuala Lumpur Tower for att kolla in den utsikten forst. Dar gick vi aven en tur i ett vardelost "vinterland" och en liten svang i deras mini-zoo.
Sen gick vi ater ner till Petrona Towers for att kaka skrapmatslunch. Har annu inte vagat prova pa malaysia-maten.
Men det ar fan deras eget fel for dom lagar mat som ser sjukt jakla acklig ut och ar omojligt att veta vad som ar i alla mojliga kottknular som ligger i nan tomatsas i natt rostfritt black. njaaaaa.
Iaf sa var det dags for att entra bryggan mellan tornen efter lunch. Forst fick varan grupp se en liten film om vad Petrona ar for natt foretag och vad dom typ gor for Malaysia. Sen lite info om tornen som ar drygt 450 meter hoga tror jag. Dom stod fardiga typ 1996 och var da varldens hogsta byggnader. Dom tog 2,5 ar att bygga.

Efter tornen tog vi monotrailen till Times Square som tydligen ska vara varldens storsta shoppingcenter. Det ar helt sjukt javla stort! Elva vaningar, dar varje vaning ar hur stor som helst, egen nojespark med bergochdalbana, radiobilar, massa karuseller, spelhall och en bowlinghall med 48 banor. Coolt! Vi kopte akband och under sista akturen som var i "DNA-mixer" sa vart jag sa jakla aksjuk att jag holl pa att spy redan efter forsta delen av den snurriga akturen. Hittade dock en bult ungefar i ogonhojd som jag fokuserade pa under resten av tiden. Tror det vart min raddning. Efter den turen var det fardigakt for min del. Visserligen tog jonas och jocke bara en tur till i bergochdalbanan (som for ovrigt innehaller en loop, en korkskruv, en roll och massor av kurvor, vilket inte ar daligt for en innomhusbana) innan vi tog monorailen hem.


Kuala Lumpur Tower som vi besokta forst. typ 250 meter hogt har jag for mig. Annars kan du ju googla ;)


Utsikten dar uppe.


Det sjukt daliga vinterlandskapet som fick biljetter till pa kopet nar vi skulle upp i tornet.


Utsikten over parken till Petrona Towers. Detta ar alltsa fran bron mellan tornen.


Det sjukt stora shoppingcentrumet.


En del utav funparken dom hade pa vaningen 5 :)

Nu har jag varit jakligt tapper. Ni fattar inte vilken sjuk tid det tar att lagga upp bilder har ;)

Ikvall var vi pa TGI Fridays och det var sjukt dyrt! Iaf med malaysiska matt matt. Hoppas ni forstod det dar.
Nu blir det bara att slappa i varat skona guesthouse.

C yaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0