Dykning

Yes nu ar vi pa Koh Tao, eller ja vi kom ju hit igar morse forstas!
Bussen ner fran Bangkok var en pina. Dom va snalla och delade ut filtar, vatten och sockerkaka.
Bussfarden var mellan 21.30-04.30. Nar jag precis lyckats somna vid tva-tiden kom det sa klart en javel och knackade mig pa axeln for da skulle det bjudas pa en burk Coca Cola. Tack sa javla mycket!

Forsta dagen lag vi pa stranden i vanlig ordning, spelade lite voleyboll och hade det gott.
Har pa on har vi traffat fyra andra tjejer fran stan. Borjar lukta lite val svensson-charter tycker jag :)
Iaf sen pa kvallen hade vi varan forsta teorilektion tillsammans med varan dyk-larare Assar.
Assar ar ifran Lund och var varldens yngsta Diving Instructor nar det begav sig och har nu utbildat over 3000 pers sa vi ar i goda hander. Dock var det inge kul att sitta och kolla pa sjukt daliga dykfilmer nar man knappt sovit natt senaste dygnet.
Idag hade vi lektion med full utrustning i poolen har pa Ban's diving resort. Var riktigt kul sa man kan val saga att man ser fram emot att dyka i havet i morgon. Sjukt trist att kliva upp innan sju nar man ar pa semester dock :P

Som jag tidigare berattat skulle vi aka speedboat ut hit till Koh tao. Detta var nagot jag inte sag fram emot kan jag lova efter min seanste thailandsresa. Dock skulle den har resan vara halva tidan, alltsa 1.5 timma, an senaste gangen.
Den har gangen var det ingen sjogang och batresan var riktigt skon, sov till och med en timme pa baten. Hade inte kunnat gora det for en miljon forra gangen tror jag.

Nu vet ni lite emr, pa aterseende. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0