Phi Phi

Okaj sa nu har vi natt Phi Phi. Eller rattare sagt for tva dagar sen.
Efter att ha sovit i fyra timmar, akt minibuss, bat, vanlig buss, minibuss igen, annan typ av buss och slutligen bat igen sa var vi framme pa Phi Phi.
Efter ha kakat letade vi lite boende med varan nyvunna karta. Gick val inge vidare. Antigen var del fullt eller alldeles for dyrt. Tillslut testade vi varat sista val pa kartan, "Gipsy Village" och dar fick vi tre st sma bungalows dar vi bor nu.
Ar billiga och hyffsat frascha sa vi trivs bra!
Dock var jag lite klantig och lamnade kvittot pa att jag och staffan betalt varan bungalow en natt (vi betalar for varje dag) sa sjalvklart passade dom ju pa och utnyttjade det och nasta dag nar staffan skulle ga och betala pastod dom att vi inte hade betalt for natten som varit. Da kvittot sa klart var borta hade jag inte mycket bevis pa att jag betalat sa det var vara att slanta upp for den natten en gang till. Inga pengar det handlar om men tycker det kanns sa javla illa att bli lurad.
Ar ju en principsak :)

Hur som haver sa har vi haft tva vilodagar pa stranden och tva festkvallar. Idag var jag, Staffan och Mattias upp till en utkiksplats sa man ser ut over hela Phi Phi. Tror aldrig jag svettats sa mycket, var som att man tagit ett bad nar man vandrat alla trappor upp till toppen :P
Vi tankte val stanna i fyra dagar till. Ska bl.a. bli en dykdag och en dag da vi aker ut med bat och kollar pa lite strander med apor, "The beach"-beachen och en del snorkligen pa lite fina platser.
Ikvall blir det iaf ingen utgang utan kor nog pa en tidig kvall.

Sa ere!

Kommentarer
Postat av: Astrid Bolund

Tycker om det du skrivit! Roligt att se lite nyttiga grejer och inte endast det generella grejerna som man kan läsa om varje dag. ;)

2010-09-23 @ 15:15:35
URL: http://royalorchidholidays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0