Tva natter pa Koh Samui

Halla halla!
u har vi varit drygt 2 dygn pa Koh Samui.
Eftersom det i vanlig ordning sovs alldeles for lite kvallen innan vi reste till Koh Samui sa vart det en tidig kvall.
Till mangas fortjusning bor vi pa vaningen ovanfor ett Burker King, mitt emot ett McDonalds och strax brevid ett Pizza Hut.
Omradet heter Chaweng Beach och det var har jag bodde forra gangen jag var i Thailand vilket gor det lite extra kul att vara har. Kul kansla att kanna igen stranden och vart det basta stallet att kaka frukost ar och sanna saker.
Iaf sa installerade vi oss lite snabbt i vara fyra dubbelbaddars-rum och gick sen ned pa Burger King och avnjot en flotting vasterlands burgare med lite strips och cola. Var faktiskt riktigt gott! Forsoker att halla mig till min stekta ris kost men ibland slinker det ner en clubsandwich eller dylikt :)
Som jag sa sa hade vi kvallen innan vi akte hit varit ner till Haad Rin pa Koh Phangan for att traffa bl.a. Peters tjej Jenny som ar har tillsammans med sina kompisar Josefin och Sandra. Sa vi var ute och at middag och sen vart det lita dans pa nattklubben Cactus frammat smatimmarna.
Anyhow sa pa grund av det sa tackade jag for mig efter burgaren nar dom andra skulle ga ut och reka omradet. Har ju redan gjorde det en gang tidigare sa. Traska till Seven Eleven och kopte mig en dricka, vatten, lite Oreo's och en liten pase chips sen traskade jag upp till rummet och kollade pa tv och somna ratt tidigt.
Igar hade vi annu en dag pa stranden :) Pa kvallen sa spelade vi biljard och drack pilsner.
Vi bor ju valdigt lagligt brevid kroggatan och dar all fart ar sa vi testade pa Koh Samuis nattliv och sjalv kom jag val hem vid 4-5 snaret sa det blir nog ratt lungt ikvall.

Vi har bestamt oss for att stanna har i totalt fem natter da vi tycker att boendet ar sa pass billigt och frascht och en trivsam strand och bra fart pa utelivet. Skulle aven va kul att gora nan typ av dagstripp nu nar vi har nagra dagar. Far ga in till nan liten resebyra och se vad som finns att erbjuda. I och med extra natterna har sa skippar vi Khao Lak och drar istallet direkt till Phi phi. Hammar och Marcus kommer att stanna kvar har pa Koh Samui nar vi drar vidare till Phi phi. Deras manad borjar narma sig sitt slut sa dom kanner inte for att resa nan mer stanns. For oss andra ar det dags att lamna landet efter Phi phi. Johan, Staffan och Mattias drar till Bali och jag, Jonas och Jocke drar till Vietnam. Ska bli sjukt spannande tva veckor! Sen traffas vi nog alla sex i Laos efter det. Forhoppningsvis hinner vi med Pattaya en liten svang innan vi avslutar med nagra dagar i Bangkok.

Har faktiskt fatt lite hemlangtan. Ingen som gor att jag vill aka hem utan snarare en kansla av att det ska bli harligt att komma hem nar det val ar dags. Och det tycker jag kanns javligt bra!


Jonas och jag nere pa Twin Peaks utanfor Koh Tao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0